Jak przekuć bloga w dochodowy biznes i klucz do wolności?

Chcesz wiedzieć jak zacząć zarabiać na blogu? Chcesz wiedzieć jak stworzyć bloga, aby stał się Twoi źródłem dochodu? Dzięki tym poradom zrobisz z bloga biznes! W tym poradniku dowiesz się jak zacząć zarabiać na blogu oraz jakie kroki poprowadzą Cię do wolności oraz niezależności finansowej. 

zarabianie na blogu

Jak zacząć zarabiać na blogu?

Prowadzę bloga już 10 lat. Obecnie należę do wąskiego grona 4% blogerów, którzy żyją z bloga. Od wielu już lat mój blog pozwala mi na pełną wolność finansową i niezależność. Nie pracuje na etacie. Nie mam szefa. Wstaję, o której chcę i mam urlop kiedy chcę. Nie martwię się o wolne, pracować mogę wszędzie, w każdym zakątku świata. Robię to co kocham, mam z tego ogromną radość i pieniądze. I nie zamierzam tego ukrywać, ponieważ cenną wiedzą wolę się podzielić, aniżeli trzymać ją tylko dla siebie. 

Czytaj mój poradnik: jak zarabiać na blogu modowym

Artykuł o tym jak zacząć zarabiać na blogu stworzyłam między innymi dzięki inspiracji działalnością Klaudii Fotyniuk, autorki projektu blogomarka.pl.  Poznałyśmy się na blogowym evencie i mamy wspólną pasję związaną z przekuwaniem bloga w biznes. Klaudia jest specjalistką ds. Public Relations i konsultantem biznesowy. Doradza firmom jak budować strategię komunikacji, promocji i rozwoju biznesu. Wspiera także blogerów, twórców internetowych, kobiece biznesy i start-up’y w budowaniu unikalnej marki i dobrze prosperującej firmy. Poznałyśmy się na jednym z eventów dla blogerów. Od tamtej porty jestem pod wrażeniem jej przedsiębiorczości oraz wykonywanej działalności.

Zarabianie na blogu – 10 cennych porad

Jako blogerka z 10-letnim stażem mam wiele spostrzeżeń, dzięki czemu o wiele szybciej Wasz blog zacznie się monetyzować. Oczywiście samo zarabianie nie powinno być celem samym w sobie do założenia bloga, gdyż szybko się znudzicie. Blog powinien być odzwierciedleniem Waszych pasji i tego, co kochacie robić. Nic na siłę, pamiętaj! Mój blog podejmuje tematykę lifestyle, ponieważ interesuje się wieloma rzeczami na raz. Śledzę modowe trendy oraz nowości ze świata kosmetyków. Testuję nowe sprzęty oraz hotele (dzięki temu mogę podróżować za darmo). 

Czytaj mój poradnik: jak prowadzić bloga i zarabiać?

Dzięki temu, że posiadam bloga jestem zapraszana na różne ciekawe eventy, w tym kreatywne warsztaty z różnych dziedzin. Blog daje mi możliwość poznania ciekawych ludzi ze świata kultury i showbussinessu. Blog daje mi wolność i niezależność. Dbam o niego każdego dnia i właśnie dlatego cały czas utrzymuje się w „top of the top”. Dokładnie tego samego życzę każdemu z Was! Jak tego dokonać?

Rada Klaudii z BlogoMarki: „Nazwa to jeden z najważniejszych elementów tworzących markę Twojego bloga. Zadbaj o to, aby była zarówno ciekawa jak i zrozumiała dla Twoich odbiorców. Najczęściej rekomenduję, aby albo jasno sugerowała tematykę bloga lub jego wyróżniki. Jeśli nie chcesz zamykać sobie możliwych dróg dodawania innych tematów lub wolisz promować siebie, rozważ pisanie pod imieniem i nazwiskiem. To szczególnie przydatne dla osób, które piszą eksperckiego bloga. Pamiętaj jednak, że nazwę bardzo trudno zmienić, kiedy już zapisze się w świadomości Twoich odbiorców.”

jak zaczac zarabiac na blogu

1. Nazwa bloga pod frazę

Jeśli nie masz jeszcze kupionej domeny – zastanów się mocno nad jej nazwą. Z jednej strony ciekawie jest założyć bloga z nazwą własną, ale o wiele większą moc będzie miał blog z frazą główną w domenie! Jeśli chcesz pisać o wnętrzach, może zamiast nazywać bloga domowymiszmaszbasi.pl, lepiej nazwać go domoweinspiracje.pl. Zapewne taki bloger będzie chciał pozycjonować swoje treści na wnętrzarskie frazy, a taka nazwa bloga może okazać się niezwykle pomocna.

2. Zadbaj o sprzęt – telefon i aparat

Minęły już czasy, kiedy dopuszczalne były na blogu zdjęcia marnej jakości. W obecnych czasach jakość to podstawa więc zanim zaczniesz blogować – zainwestuj w dobry sprzęt. Wierz mi – ta inwestycja na pewno się zwróci! Jeśli nie masz przy sobie odpowiedniej kwoty, weź sprzęt na raty. Wierz mi, że w końcu zaczniesz odcinać kupony od swojej działalności. Obecnie jest tak wysoko postawiona poprzeczka jeśli chodzi o zdjęcia, że z byle jakimi fotografiami nie masz szans się przebić. Wyjątkiem są blogi, których mertoryka nie opiera się na zdjęciach, bądź zdjęcia nie są zbyt istotne.

Rada Klaudii z BlogoMarki: „Cokolwiek nie robisz – rób to dobrze. Profesjonalne zdjęcia i spójne wizualnie ze sobą grafiki wpływają pozytywnie na odbiór Twojego bloga. Widać wtedy, że przywiązujesz uwagę do szczegółów i podchodzisz profesjonalnie do tego co robisz. To zaś zachęca zarówno czytelników jak i potencjalnych partnerów – marki czy agencje.”

3. Postaw na WordPressa

WordPress to idealna platforma dla blogerów. Jest bezpłatna i posiada świetne wtyczki wspomagające pozycjonowanie treści. Z WordPressa korzystam już od wielu lat. Wielką zaletą jest również to, że w sieci możemy znaleźć wiele pięknych i bezpłatnych szablonów pod bloga. Mój obecny szablon jest z tych Premium (zapłaciłam za niego 60$), ale widziałam mnóstwo nowoczesnych i wspaniałych blogów stworzonych w oparciu o darmowe szablony. Jeśli chcecie je znaleźć, wpisujcie w Google na przykład „free wordprees theme”.

4. Zrób swoje wizytówki

Dziwi mnie fakt, jak wielu blogerów nie docenia tego małego kartonika. Moim zdaniem o swoje wizytówki blogerskie warto zadbać już na początku swojej blogerskiej drogi. Wiem to z doświadczenia, gdyż ja również nie wyrobiłam swoich wizytówek od początku i na wielu eventach było mi po protu wstyd, że nie mogę wręczyć potencjalnemu Klientowi swojej wizytówki. To nie wygląda profesjonalnie, kiedy zapisujemy kontakt do siebie na kartce papieru czy na serwetce. Od wielu lat noszę ze sobą swoje wizytówki i przydały mi się one w najbardziej nietypowych momentach. Tak naprawdę wszędzie możemy spotkać ludzi do potencjalnej współpracy, nawet na imprezie. Koszt 100 sztuk wizytówek to około 30 zł. Potraktujecie zakup wizytówek jako inwestycję w swój biznes.

5. Zadbaj o odpowiednie zakładki na blogu

Jeśli chcesz zarabiać na swoim blogu – koniecznie musisz znaleźć miejsce na takie zakładki jak Współpraca, Kontakt, O mnie czy Media o mnie. Od dawna mam je na blogu i codziennie rzesza potencjalnych Klientów wchodzi właśnie na te podstrony. Klienci chcą szybko poznać blogera, dowiedzieć się o nim jak najwięcej. Doskonale wiecie, że teraz wszystko robi się w biegu. Wybór blogerów do różnych kampanii również może odbywać się szybko i bez odpowiednich zakładek na blogu, możecie po prostu nie przejść pierwszej selekcji. Jeśli nie wiesz jaką treścią wypełnić takie zakładki – po prostu zobacz jak robią to inni blogerzy. Obserwowanie poczynań innych jest świetną inspiracją do pozytywnych zmian na swoim blogu oraz w ramach jego rozwoju.

Rada Klaudii z BlogoMarki: „Zakładki O MNIE lub o BLOGU to dla marki lub agencji jedne z najważniejszych podstron na blogu. To właśnie tam poszukujemy zarówno podstawowych informacji o blogu i blogerze jak i nietypowych ciekawostek. To właśnie nietypowe informacje pozwalają nam angażować blogerów do nietypowych akcji i niekiedy zaskoczyć ich spersonalizowaną przesyłką lub propozycją. Nie wahaj się też dodać zakładki WSPÓŁPRACA – to ona wskazuje, że jesteś otwarty na współprace. Wypełnij ją podstawowymi informacjami o swoich odbiorcach, o blogu i formach współpracy.”

6. Nie bój się pisać do potencjalnych Klientów!

Jak ja to robię? Wypracowałam sobie różne szablony mejli, które co jakiś czas kieruje do potencjalnych zainteresowanych współpracą. Mam również w folderach odpowiednie oferty współpracy w formacie .PDF. Każda z nich stworzona jest pod odpowiednią grupę Klientów, czyli inna oferta jest dla Klienta z branży Beauty, inna z branży Fashion, a jeszcze inna z branży Home Decor. Raz wykonałam pracę nad stworzeniem tych materiałów, ale dzięki temu mam pod ręką narzędzia niezbędne do przekuwania bloga w biznes. To są moje główne narzędzia, dzięki którym zarabiam na blogu. 

Rada Klaudii z BlogoMarki: „Narzędziem, które zdecydowanie pomoże monetyzować działania na blogu jest oferta blogowa tzw. Media kit. To w nim na kilku stronach zamkniętych w formacie .PDF zwięźle zawierasz podstawowe informacje niezbędne marketerowi lub przedstawicielowi marki do oceny, czy masz cechy ważne dla niego do podjęcia współpracy. Ten dokument jest esencją informacji między innymi o Twoim blogu, o Tobie, czytelnikach, tematyce, statystykach i innych elementach, które mogą wpłynąć na decyzję o współpracy. Dzięki Media Kit pokażesz, że jesteś profesjonalnym partnerem do współpracy i dzięki temu Twoje szanse na zarabianie na blogu mogą znacząco wzrosnąć. Tego jak dobrze przygotować media kit, aby zachwycić marki dowiesz się podczas warsztatów, lub w krótkim poradniku.”

PORADNIK: http://www.blogomarka.pl/10-wskazowek-jak-napisac-oferte-reklamowa-bloga/

WARSZTATY: blogomarka.pl/warsztaty-i-szkolenia/

7. Unikaj barteru, żądaj gotówki

Wiem, że czasem ciężko jest zrezygnować z otrzymania jakiejś rzeczy, ale jeśli chcesz zarabiać na blogu – musisz za swoją pracę dostawać pieniądze. Czasem lepiej dostać 100 zł na konto, aniżeli piąty podkład do twarzy. Pamiętajcie, ziarnko do ziarnka…. To nie rzeczy, ale pieniądze pozwolą Wam na gromadzenie kapitału i wykorzystanie go na dalszy rozwój, na przykład na kurs z rozkręcania Instagrama czy szkolenie z zakresu pozycjonowania bloga. Tego typu wiedza będzie dla Was kluczem do tego, aby zamienić swojego bloga w biznes i prężnie działającą firmę, miejsce Waszej pracy dające wolność i niezależność finansową.

Rada Klaudii z BlogoMarki: „Warto stawiać na jakość współprac, bo tzw., „łapanie się wszystkiego” może skutecznie zepsuć Ci opinie i wizerunek w branży, ale nie każdy barter jest zły. Wyobraź sobie, za swoje świadczenia możesz otrzymać produkt, który jest na liście Twoich zakupów, spełni Twoje marzenia, albo pozwoli Ci się rozwijać. Rozważ, czy realnie taka współpraca, chociaż bezgotówkowa, nie przybliży Cię do Twojego celu.”

8. Codziennie bądź on line!

Nie da się rozhulać bloga, jeśli nie będziesz działać systematycznie. Po prostu – nie da się! Konsekwencja to Twoja droga do wolności i rozwoju bloga w biznes. Wyrób w sobie nawyk, aby codziennie dodawać coś na Facebooka, na Instagrama oraz co kilka dni na bloga. Konsekwentnie prowadzone kanały to jeden z największych argumentów dla Klientów odnośnie wyboru danego bloga. Konsekwentnie prowadzony blog może pokonać nawet takiego z dużo większymi statystykami.

Dlaczego? Chociażby dlatego, że Google o wiele lepiej pozycjonuje treści serwisów, które są ciągle aktywizowane. Jak więc widzicie, nie tylko ilości odsłon są ważne i nie tylko one decydują o wyborze danego bloga do kampanii reklamowej. Doskonale obserwuje ten trend po swoim blogu. W lipcu tak wiele działo się w moim życiu prywatnym (przeprowadzka, szpital, wyjazdy), że na bloga nie starczało czasu. Efekt? Dostałam o wiele mniejszą ilość propozycji współpracy, aniżeli w każdym innym miesiącu.

9. Wykorzystuj „stracony czas” na rozwój bloga!

W ciągu dnia mamy wiele chwil, kiedy „tracimy czas” np. na dojazdy czy spędzanie czasu w kolejce. Wystarczy Wam telefon oraz Internet, aby tworzyć content! Nawet teraz piszę dla Was ten post siedząc w średnio wygodnym busie. Praca może nie jest komfortowa, ale w te trzy godziny jazdy zrobiłam już tak wiele, że przez cały dzień mogę mieć już wolne. Nigdy nie marnuje czasu. W podróży zawsze dodaję zdjęcia na Instagrama oraz na Facebooka. Każdy ciekawy moment w życiu wykorzystuję do nakręcenia InstaStories. Tak, klienci chcą na Was patrzeć, chcą podejrzeć Wasze życie! Każdy pokazuje tyle, ile uważa za słuszne, ale ważne by pokazywać siebie i swój „lifestyle” swoim fanom oraz potencjalnym Klientom. 

Jeżeli szukasz profesjonalnego wsparcia odnośnie tego jak szybko rozwinąć swojego bloga – napisz do Klaudii ! Jej projekt BlogoMarka powstał z myślą o tych, którzy prowadzą bloga i chcą go rozwinąć tak, aby spełnić swoje marzenie. Jak pisze Klaudia „Znam blogosferę z perspektywy blogera, ale i z perspektywy firm współpracujących z blogerami. Jako PRowiec tworzyłam kampanie z blogerami i koordynowałam współpracę z blogosferą po stronie firm. Doświadczenie z obu stron pozwoliło mi wyciągnąć wiele wniosków, które mogą pomóc blogerowi profesjonalizować swoje działania, budować silną markę i… zarabiać.”

10. Ciągle zdobywaj nową wiedzę

Zdobywanie nowej wiedzy to podstawa do tego, aby przekuć bloga w biznes. Blogowanie to zajęcie wymagające łączenia wielu różnych kompetencji np. grafiki, social media, tworzenia tekstów, robienia zdjęć, SEO, marketingu czy sprzedaży. Stale rozwijaj się i szukaj szkoleń lub materiałów, które dostarczą Ci niezbędnej wiedzy. Możesz zarówno skorzystać z darmowej wiedzy dostępnej w internecie czy na konferencjach blogerów jak i skorzystać z doświadczenia specjalistów takich jak Klaudia Fotyniuk z BlogoMarki.

Darmową wiedzę odnośnie rozwoju bloga znajdziecie na różnych grupach na Facebooku. Istnieją grupy wsparcia odnośnie SEO, Instagrama, WordPressa i ogólnie prowadzenia i rozwijania bloga. To kopalnia wartościowej wiedzy, korzystajcie jak najczęściej i jak najwięcej. Na YouTube warto również oglądać różnego rodzaju filmy motywujące, które dają siłę do dalszych działań wiarę w to, że wszystko się uda. W tym miejscu polecam Wam moją książkę motywacyjną „Jak rzucić wszystko i wyjechać na Bali?”

Rada Klaudii z BlogoMarki: „Kiedy decydujesz się na to, że blog ma być Twoim narzędziem biznesowym, polecam od razu podejść do tematu profesjonalnie i stworzyć nawet prostą strategię rozwoju bloga. Zebranie najważniejszych kwestii w jeden dokument pomoże obrać Ci dobry kierunek i wyróżnić się na ogromnym już obecnie rynku blogosfery.”

Jak wygląda dzień z życia blogera?

Dlaczego namawiam Was do założenia lub profesjonalnego prowadzenia bloga? Ponieważ to może dać Wam upragnioną niezależność oraz wolność finansową. Prawie każdy o tym marzy. Kocham to uczucie. Kiedy wszyscy stoją w korkach do biura, ja zaparzam herbatę albo jeszcze śpię. Nie ma nic złego w pracy na etat, ale nie oszukujmy się – w większości firm nie dzieje się najlepiej. Dlatego też każdy powinien zawalczyć o „lepsze jutro”, a blog może to po pewnym czasie zagwarantować. Mam nadzieję, że mój poradnik o tym jak zarabiać na blogu okazał się dla Was przydatny.

Jak wygląda mój dzień? To ja decyduje, o której mam wstać, a nie budzik. Pozwalam sobie na beztroskie wylegiwanie się i pracę w łóżku z laptopem. Pozwalam sobie na wyskok do knajpki w południe i napicie się wina. Wyjeżdżam na urlop kiedy tylko tego potrzebuję. Co więcej, za wakacyjne urlopy nie muszę płacić, bo dzięki posiadaniu bloga mogę testować hotele w Polsce i spędzać w nich czas zupełnie za darmo. Kiedy świeci słońce, idę się opalać i nie dołączam do klanu bladych ludzi, spędzających całe dnie w biurach oraz w aucie. Korzyści z posiadania bloga oraz związanej z tym wolności i niezależności jest ogrom. Życzę Wam, aby każdy z Was osiągnął swój cel!

jak szybko zarabiac na blogu

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Comments

  1. avatar says

    Nie żyje z bloga na pełen etat, ale 500+ zawsze wpadnie na waciki w miesiącu. Uważam, jednak, że wiele z tych rad wcale nie jest konieczna, by zarabiać na blogu.
    Mam bloga na blogspocie, wcale nie piszę super regularnie, a zdjęcia to głównie mam takie robione telefonem,ale bloga mam od 2011 roku…
    I.moim zdaniem to jest to – wiek bloga ma znaczenie i czas jak długo się go prowadzi, stąd już kilka razy miałam całkiem poważne propozycje kupienia mojego bloga

  2. avatarAleksandra Dygant says

    Takie pytanie zadaje sobie chyba co druga osoba, która bloga założyła. Myślę, że takich wpisów, jak Twój powinno pojawiać się w sieci więcej – ludzie zobaczyliby, że to nie jest tylko siedzenie przed laptopem z kawą i tworzenie postów o kolorze lakieru do paznokci a ogrom pracy i czasu poświęconego na to, by wszystko ze sobą współgrało.

  3. avatar says

    mądre rady wypisujesz 🙂 sama prowadzę od 7 lat bloga i również jestem w tych 4% osób 🙂 Należy szanować swoją pracę a barter… powinien zniknąć z wynagrodzenia 🙂 to nie tylko okropny pomysł na budowanie kapitału ale również psucie marki i praca za darmo.


    Blog parentingowy

  4. avatarPaine says

    Sama prawda. Tak samo o wordpressie. Jego okiełznanie dla nieobeznanej osoby zajmuje chwile, ale to obecnie najlepsza platforma do wybicia i estetycznego ogarniecia swojego bloga 😀

  5. avatar says

    Z tą działalnością gospodarczą to dobre pytanie. Sama chcę rozpocząć „karierę” jako blogerka i nie wiem jak to będzie wyglądało w kwestiach związanych z podatkami. Możesz mi coś doradzić w tej kwestii?

  6. avatar says

    Dzień dobry.
    Przepraszam, że kontaktuję się w taki sposób, ale jest on najpewniejszy, by dotrzeć szybko do Twórcy bloga.
    Otóż mam przyjemność powiadomić Cię, że blog Twój został nominowany przez innego uczestnika do konkursu BLOGS from HEART. W związku z powyższym uprzejmie proszę o kontakt na ten adres e-mail: konkurs_blogsfromheart@onet.pl – sprawa pilna.
    Pozdrawiam.
    Witold

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge