Najpopularniejsze media społecznościowe wśród Polaków

Media społecznościowe jak w Polsce, tak i na całym świecie są obecnie bardzo popularne. Początkowo ich funkcja ograniczała się do możliwości komunikowania się online i znajdowania starych znajomych w Internecie. Obecnie media społecznościowe to nieodmienna część naszego życia.

Najpopularniejsze media społecznościowe wśród Polaków

Obecne platformy społecznościowe to nie tylko czaty, ale również wiele newsów i reklam. Właśnie media społecznościowe sugerują nam jakie spodnie czy kosmetyki kupić, jaką restaurację odwiedzić i gdzie najlepiej spędzić wakacjeW sieciach społecznościowych spotykamy  wiele reklam płatnych, obecnie reklamowane jest wszystko: hotele, markowa odzież, buty, GG.Bet kasyno online, zakłady bukmacherskie  i wiele gier wideo. Różnorodność ofert i produktów, które można kupić online, sprawia, że trochę się gubimy w tym współczesnym świecie, który w tak krótkim czasie został tak bardzo zdigitalizowany.

W sumie każdy z nas ma swoją ulubioną platformę online, do której najbardziej lubi zaglądać. Statystyki pokazują, że do wiodących platform społecznościowych w Polsce zaliczamy YouTube, Facebook, Messenger i InstagramOkazuje się, że około 19 milionów Polaków codziennie korzysta z tych platform. Przy czym w Polsce z Internetu korzysta około 30 milionów osób.

Oznacza to, że ponad połowa użytkowników przegląda media społecznościowe. Według nas obecnie bardzo dużo osób korzysta z platform społecznościowych, nawet jeśli nie robią tego codziennie. Polacy najczęściej przeglądają te platformy na smartfonach. A kiedy? W sumie to w każdej wolnej chwili. Statystyki pokazują, że ludzie najczęściej wchodzą na platformy społecznościowe, gdy czekają w kolejce w sklepie lub na dworcu. Transport publiczny jest również popularnym miejscem dla sprawdzenia ulubionego portalu społecznościowego.

Najwięcej czasu spędzamy oczywiście na Facebooku i Instagramie, bo po prostu chcemy być na bieżąco i wiedzieć co się dzieje, niekoniecznie na świecie, ale też w życiu naszych znajomych. Wiele osób uważa też, że media społecznościowe po prostu pozwalają im pozostać w stałym kontakcie ze znajomymi, szczególnie podczas pandemii. YouTube jest przez nas używany zazwyczaj jako forma rozrywki i relaksu po ciężkim dniu pracy albo po prostu jako wypełnienie wolnego czasu.

źródło zdjęcia: thevoiceofwoman.com

Wpływ mediów społecznościowych na nasze emocje i odczucia

Nasze emocje i odczucia są bez wątpienia zależne od sieci społecznościowych. Jak to możliwe zapytacie? Nic prostszego! Liczba komentarzy pod naszymi zdjęciami albo nawet ilość lajków wywołuje w nas pewne odczucia, które później wpływają na formowanie naszych wspomnieńCzyli tak naprawdę, patrząc na zdjęcie na Facebooku, przypominamy sobie nie tylko dany moment, a również pamiętamy odczucia, jakie nam towarzyszyły podczas umieszczania zdjęcia na Facebooku.

Obecnie nasze telefony wyświetlają nam powiadomienia, że mamy pewne wspomnienia na Fb lub jak długo jesteśmy już znajomymi, znów na Fb, z pewną osobą. Mała liczba polubień albo osoba, z którą nie bardzo utrzymujemy kontakt, sprawią, że nie będziemy się cieszyć z tych wspomnień w sposób naturalny albo w ogóle nie zwrócimy na nie uwagi. Jeśli natomiast wyświetli nam się wspomnienie o dawno zapomnianym wydarzeniu,  powróci do nas uczucie nostalgii. Z pewnością docenimy ten fakt.

Nawet jeśli jesteśmy świadomi, że polubienia pod zdjęciem wpływają na naszą świadomość i nastrój, nie potrafimy się uwolnić od przejmowania się polubieniami. Nawet gdy bardzo tego pragniemy. Wspomnienia i polubienia zostały “wchłonięte” przez sieci społecznościowe, które w taki czy inny sposób wpływają na nasze doświadczenia przeszłości.

Stereotypy społecznościowe, które pora zmienić

Jednym z najczęściej poławianych się stereotypów w mediach społecznościowych jest wizerunek kobiet w reklamach. Jak wygląda ten obraz? Najczęściej jest to promowanie idealnego i nieosiągalnego wzorca piękności z idealną figurą, wzrostem i cerą. Obraz kobiet jest postrzegany zupełnie inaczej w mediach społecznościowych niż mężczyzn, co jest przejawem kolejnego stereotypu nierówności obu płci. Już dawno powinien on zostać obalony w mediach społecznościowych.

Twórcy reklam często prezentują nam tylko jeden punkt widzenia, kreując idealny obraz, który tylko umacnia stereotypy. To właśnie po takich promowanych reklamach, każda dziewczyna stara się mieć idealne zdjęcia na Instagramie. Obecnie nie liczą się prawdziwe emocje, autentyczne doświadczenia, tylko ładny obrazek w wyidealizowanym świecie, który tak naprawdę nie istnieje.

Współcześni konsumenci coraz częściej oczekują od social mediów zmiany kanonów piękna. Obecnie większość kobiet, które posiadają konta na platformach społecznościowych, uważa, że nie odpowiada danym kanonom. Nadszedł czas, aby zadbać o różnorodność i prawdziwość zdjęć, które są publikowane na platformach społecznościowych. Zacząć od tego powinni twórcy marek branżowych. Głos i działania dużych marek są w stanie wpłynąć na opinię publiczną w mediach społecznościowych i wyeliminować nierówności społeczne i stereotypy.

Korzyści płynące z różnorodności stwarzanych reklam i poparcia kobiet mogą być kolosalne. Nadeszła pora, aby to nie media kształtowały nasz wizerunek, nasze życie społeczne i osobiste, ale żebyśmy my, użytkownicy tych platform, zaczęli stawiać wymagania sieciom społecznościowym. To one powinny  rozumieć nasze potrzeby i ułatwiać nam funkcjonowanie w życiu codziennym, nie odwrotnie. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CommentLuv badge